Istighfar Kabir


Aku pohon ampun kepada Allah yang Maha Besar yang tiada Tuhan melainkan Allah yang hidup pengawal dan pentadbir, maha pengampun segala dosa, empunya sifat Jalal dan Pemurah.Aku bertaubat kepadaNya dari semua maksiat seluruhnya dan segala dosa dan kesalahan. Dan dari semua dosa yang telah aku lakukan, dengan sengaja dan tersalah pada zahir dan batin, kata-kata dan perbuatan, pada seluruh gerak geriku,diamku,lintasanku dan nafasku semuanya sentiasa berkekalan. Dari dosa yang aku ketahui dan dari dosa yang aku tidak ketahui. Sebilangan apa yang diliputi denganya ilmu Allah dan yang dicatit oleh kitab dan yang digariskan oleh kalam dan sebilangan apa yang diadakannya oleh kekuasaan Allah dan yang ditentukannya oleh kehendak Allah dan sebanyak dakwat kalimat Allah seperti mana yang sayugia bagi sifat Jalal zat Tuhan kami dan JamalNya dan kesempurnaanNya dan sebagaimana yang dikasihi oleh Tuhan kami dan ia redhai.

Amalan Tarekat Al-Ahmadiyyah



1 Orang Memberi Komen Untuk Tajuk "Istighfar Kabir"

istighfar dari tarekat ahmadiah ini adalah pusaka para wali. kita mintak ampun dari allah untuk dosa yang lalu dan dosa yang akan datang. amalkan.

 
Copyright © 2014 Arkib Dakwah - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info